Time to do some work! - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Time to do some work! - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Time to do some work!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

04 Mei 2014 | Indonesië, Tulamben

Ben nu 4 dagen op Bali en ik vind het geweldig!!! Wat een heerlijk eilandje! Mijn hut zit alleen vlak bij de duikschool en dus niet bij de Starbucks maar dat is opgelost met een scootertje net al thuis. Kost ongeveer 40 euro per maand, dus geen enkele reden om dan door de hitte te struinen!
Anyway, waarom ik ook al weer naar Bali ging? Om te duiken!! Afgelopen vrijdag ben ik begonnen en dat was best zwaar! Mijn cursus begon met het assisteren van een instructeur bij een 3 daagse beginners cursus! Wat inhield dat ik een dag in het lokaal zat en een middag in het zwembad. Waardoor ik niet alleen mijn pas verworven french manicure van mijn nagels heb geweekt maar ook (Wout, mar en Alex ik weet dat jullie me niet gaan sparen) groen haar heb gekregen. Het zijn 3 lichte strengen haar, maar ze zijn toch echt licht groen! Na 3 x wassen zie je het al bijna niet meer en nee er zijn geen foto's van. Dagje zwembad afgesloten met wat andere duikers van de duikschool in café Casablanca. En hier hebben ze toch iets leuks! Onbeperkt gratis bier (ja als het gratis is drink ik alles) tot dat iemand op z'n telefoon kijkt, naar het toilet moet, over de service klaagt of in z'n broek pist. Geweldig toch! In ons geval keek een of andere lampie op z'n telefoon want ja je zou maar 1 uur zonder moeten en geen gratis bier meer dus zijn we met z'n alle op de night market wezen eten!
De afgelopen twee dagen gingen we met de cursisten naar tulambem in het noorden van Bali waar we 4 duiken hebben gedaan en bleven overnachten! Mijn leventje als dive master daar is als volgt: saté eten, duiken bij het bekende wrak (bekend op Bali iig) USAT liberty, weer Indisch eten, duiken met schildpadden, eten, slapen en dat twee dagen! En dat noemen ze dan werken! Ik hou d'r van! En wat nog het mooist is aan duiken op Bali, we hebben kleine Indo's die de tanks dragen! Het enige wat ik doe is het water in en uit gaan met dat loeizware ding. En ondanks dat het allemaal best ontspannend is, heb ik toch morgen al een dagje vrij! Kan ik mooi cultuur gaan snuiven op dit idyllische eiland! Jullie horen snel weer van me. Kus kus

  • 04 Mei 2014 - 13:15

    :

    fijn datje het naar je zin heb let goed op jezelf kus Ome Arthur-tante Leny XXXXXXXXX

  • 04 Mei 2014 - 13:44

    Assie:

    Hee jootje,ff een tip tegen groen haar,tomatenketchup een tijdje laten intrekken voordat je je haar gaat wassen.(wel ff op de foto zetten),zonder gekheid ,werkt echt.
    Klinkt allemaal heerlijk ,jij wil nooit meer terug!!! X

  • 06 Mei 2014 - 10:08

    Mar:

    Whahahahaha we hebben het nog gezegd dat je je haar niet moest verven, hebben je zusters weer gelijk.

    Ziet er allemaal top uit hoor jootje :-)

    we appen/face timen, kussss veel plezier op het strand vandaag.

    P.s. jij zit daar wel lekker veel te eten of niet.

  • 06 Mei 2014 - 18:33

    Pa En Ma:

    hallo schat

    Fijn dat je het naar je zin heb,moet niet te gezellig worden
    anders blijf je hangen [grapje].
    Met al dat eten kan je beter dat stuk over het strand gaan hard lopen.

    groetjes dikke kus van ons

  • 07 Mei 2014 - 08:29

    Mar:

    Jootje gefeliciteerd met papa, kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 45250

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: