Eurotrip!! - Reisverslag uit Andorra la Vella, Andorra van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Eurotrip!! - Reisverslag uit Andorra la Vella, Andorra van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Eurotrip!!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

25 Augustus 2013 | Andorra, Andorra la Vella

Bonjour/hola!!

Mag alle twee namelijk in het mini staatje Andorra, waar we nu zijn aangekomen! Maar eerst zijn we zaterdagochtend om 5 uur op weg gegaan naar Parijs!! Nou dat ging toch soepel, om 7 uur waren we al in Rotterdam. Moet er wel even bij verteld worden dat we even langs zack zijn gereden om nog even een knuffel te geven, maar dat was niet de oorzaak, dit hele land is opgebroken en onze navigatie was nog niet ingelicht. Na Rotterdam ging het een stukkie sneller en om 10 voor 11 (we hadden om 11 uur gereserveerd) reden we de duurste straat ter wereld in, avenue de champagne. Hier hadden we een rondleiding en proeverij bij onze vrienden moet & chandon! Blijkt dat ze 28 kilometer aan kelders hebben gevuld met duizenden flessen moet en dom perignon champagne! Hoef je dus geen meelij mee te hebben. En ze zijn niet de enige met een keldertje, dus vandaar de rijkste straat ter wereld. Na t proeven door naar Parijs om te voet wat sight te bezichtigen. De hele reis ging heel snel omdat ik tegen alle regels in de helft van de tijd heerlijk lag te slapen :-) Maar in Parijs moesten we aan de bak want we gingen te voet de buurt verkennen!! Na 6 uur kropen we ons hotel binnen. Maar we gingen nog stappen dus ff een power nap gedaan, tot 7 uur s'ochtends. Jerry kon gewoon weer verder die lag met z'n kleren aan. :-( Stappen is dus niet gelukt maar na 6 uur wandelen heb je wel alle bezienswaardigheden gezien, van de eiffel tot het Louvre, waar we bij café le Marley lekker thee hebben gedronken voor 8 euro, omdat je dan lekker uitzicht op de piramide hebt, dus!

Vanochtend om 8.30 gaan rijden, Jerry was al aangekleed dus we konden op pad, en de 8 uur naar Andorra aflegd. De eerste 6 uur in de regen, maar bij Toulouse brak de zon door en reden we nog 2 uur later het zonnige Andorra binnen. Het walhalla voor tax free shopping. Jammer dat de schoenen die ik zocht in Parijs op de champ elysee goedkoper waren. Maar drank en sigaretten zijn heel goedkoop, dat hebben ze niet gelogen. Het is in ieder geval een mooi landje en we hebben er gezellig wat gegeten en gedronken, maar ik zou er niet voor omrijden. Morgen gaan we op weg naar Barcelona, maar eerst naar caldea, de grootste Spa van Europa, dat heeft Andorra dus ook nog en bergjes.

Dikke kus van ons xx

• 26 Augustus 2013 - 13:55

Ma En Pa V D Toorn:

hallo lieverd

Goed dat je wat broodjes bij je had, anders had je toch aan de
    winterpeen van zack moeten beginnen.
    IK neem hier wel een kopje thee met uitzicht op de trampoline.
    Groetjes ook van pa,rij voorzichtig en veel plezier.

knuffel van sem xxx

• 26 Augustus 2013 - 13:57

Ma Vd Toorn:

ik bedoel natuurlijk lieverds

ma

• 26 Augustus 2013 - 15:22

Marjolein:

Hoi vakantiegangers,

Geniet van al jullie avonturen dat doe ik ook als ik ze lees.
    Dikke kus van ons drietjes.

• 27 Augustus 2013 - 11:07

Annekee:

Leuk hoor allemaal :) veel plezier in Barca!!