La tomatina - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu La tomatina - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

La tomatina

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

29 Augustus 2013 | Spanje, Valencia

Only in europe! Kan je in de ochtend nog in een Spa dobberen in Andorra en s'avonds in het hartje van Barcelona aan het borrelen zijn. Vandaag dus vertrokken uit Andorra na een ochtend in de Spa met uitzicht op de Pyreneeën en een relaxte massage. Binnen 3,5 reden we barca binnen ,een stuk armer door alle tolwegen maar in barca vloog het geld onze zak uit (uitverkoop op g-star en ray-ban :-) , dus die tol kan er ook nog wel bij. Na een avondje zuipen de volgende dag goed begonnen met 6 kilometers over de boulevard joggen en daarna was het tijd om op weg de gaan naar onze verste bestemming van deze trip, Valencia!! Daar zitten we nu en het is echt een super mooie stad.

En gister was de grote dag, de reden waarom we op deze roadtrip zijn gegaan. Tomatina!! Alle toeristen vroeg op en in bussen gepropt, ging allemaal op z'n Spaans dus niet zo fantastisch geregeld, maar om half 9 kwamen we aan in het normaal rustig bunol, waar tomatina wordt gehouden. Wij en 20000 andere, duurde daarom even voor we ons allemaal hadden gesetteld in de nauwe straatjes, maar om 11 uur was iedereen er klaar voor. De locals hebben al de grootste lol om voor het echt begint de mensen te bekogelen met knoertharde tomaten en die komen hard aan vanaf het dak kan ik je vertellen. En dan om iets over 11 uur komen de vrachtwagens de volle straten in en dat paste gewoon?? De straat stond barstensvol met alle nationaliteiten, maar iedereen kruipt gewoon gezellig tegen elkaar aan en dan is het oorlog als de vrachtwagen hun tomaten lossen. Roodharige en Duitsers zijn favoriete doelwitten bij alle nationaliteiten om 1 of andere reden :-) Maar niemand wordt gespaard, na afloop nog 3 uur tomaat uit m'n ogen gevist. Maar het was gewoon geweldig en ook heel gezellig ook al wordt iedereen wel wat fanatiek. Jerry kroop over de grond op zoek naar goeie tomaten.
Kortom weer iets van onze Bucket list. Balen was wel dat ik grieperig ben dus de middag op de bank gelegen en mar en jer hebben ook solidair siësta gehouden, onweerde toch en ons appartement is super luxe. In de avond wat goeie Spaanse paracetemol d'r in en op weg naar de boulevard voor een drankje en later de officiële tomatina after party. Vandaag een dagje sightseeing in Valencia. Morgen gaan we weer rijden dus vandaag gaan we weinig doen behalve van de stad genieten.

Kus van ons uit Spanje

• 29 Augustus 2013 - 19:20

Pa En Ma V D Toorn:

hallo lieverds

Wat heerlijk dat jullie van de tomaten hebben genoten.
    Toch nog goed gekomen.
    Geniet van je vakantie en veel plezier.

Groetjes dikke kus xxx

pa en ma