Weer terug in Holland - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Weer terug in Holland - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Weer terug in Holland

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 November 2014 | Indonesië, Sanur

Ik ben weer terug op Nederlandse bodem .6 maanden zijn echt voorbij gevlogen, tijd vliegt echt voorbij als je het naar je zin hebt. Na het behalen van mijn duikinstructeurs opleiding heb ik ook nog even mijn specialty instructeur diploma gehaald. Voor mensen die geen verstand van duiken hebben dat houdt in dat ik gespecialiseerd ben in nacht-, diep-, wrak-, nitrox- en navigatie duiken en mensen dat ook mag leren. Hoog opgeleiden duiker dus na 6 maandjes. De laatste weken van mijn verblijf heb ik uiteraard doorgebracht in Gili bij Paul. Ik kon ook een beetje helpen op zijn duikschool, dus vooral veel mooie duiken gemaakt en heerlijk romantische geweest met mijn o zo romantische fransman. Want ook al denken veel mensen dat gili trawangan een party eiland is, het kan er ook heel romantisch zijn. Zwemmen in het donker onder de sterren, zonsondergangen bekijken met een bintang, tot laat in de nacht dansen op reggae muziek en samen duiken is best romantisch. Helaas komt aan alles een eind en dus ook aan mijn trip. Ik denk dat ik voorlopig flink moet gaan wennen aan het leven hier in Nederland. Het mooie Bali, mijn vrienden daar en vooral Paul achter laten was geen gelukkig moment. Tijd voor een nieuw avontuur, werk vinden!!! Als iemand wat weet, hoor ik het graag. Tot de volgende reis. xx

• 02 November 2014 - 16:45

Joan Neyndorff:

Hey Jolanda! Wat een drama zeg om die droom van jou achter te laten. Mooi eiland, mooie man, mooie duikopleiding etc Maar nu ook weer nieuwe dromen met hopelijk net zo'n prachtige horizon.
    Heb je wel eens gedacht aan Koh Lanta? Thailand, Andaman zee.
    Frank en ik hebben er vorig jaar gedoken en hebben er genoten. Water 31c dus boardshort duiken haha! Je gaat dan mn naar kho pi pi, koh ha, hin daeng en hin muang. De boten zijn superluxe. Wij doken met het zweedse kontiki.Peter Abrahamson is de baas daar, super aardig en goed georganiseerd. Uiteraard weet ik niet of ze nu instructeurs nodig hebben. Iedereen is tegenwoordig zo hoog opgeleid. Niet om je te ontmoedigen!! Zag je bij Joe ook: dm's worden een uitstervend ras boehoeeeee!
    Maar je weet nooit. Wij hoorden wel dat er velen van vorig jaar dit jaar ergens anders gingen werken. En toen Peter ons feliciteerde met onze dm vroeg hij meteen 'looking for a job?' Was vlgs ons geen geintje. You never know. Heel veel succes en we zien elkaar in een of ander tropical paradise....kussen van ons