2 maandjes in Bali! - Reisverslag uit Banjar Gulingan, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu 2 maandjes in Bali! - Reisverslag uit Banjar Gulingan, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

2 maandjes in Bali!

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 September 2015 | Indonesië, Banjar Gulingan



Ik dacht laat ik is na ruim twee maanden iets op mijn blog schrijven want er zullen vast mensen zijn die benieuwd zijn hoe het met me gaat, m'n ouders zeker!! Dus, mijn leven hier bestaat uit zon, zee, duiken en bintang. Ik werk 6 dagen per week en dat betekent een hoop duiken maar dat vind ik leuk, dus komt dat even goed uit. Voor ik naar Bali kwam was ik uiteraard al instructeur, maar ik had ik nog geen les gegeven dus de vraag was of ik dat wel leuk zou vinden. Nou!!! Ik vind het les geven echt geweldig en niet alleen dat, al mijn studenten zijn uiteraard anders maar met de meeste heb ik echt een super leuke tijd, dus qua werk ben ik helemaal gelukkig! Dan bestaat mijn werk buiten mensen opleiden tot duiker ook nog uit het opsporen van manta's van 5 meter, schildpadden, haaien, zeepaardjes en dat soort cool spul, dusse top baantje!!!

Als ik niet werk dan hang ik in de bar met m'n vrienden en nieuwe lover met een bintang!

Grapje natuurlijk, alhoewel het gebeurt wel vaak. Maar als ik vrij ben ga ik gezellig duiken, ja zelfs dan, niks leuker dan de duikuitrusting op de scooters te laden en langs de duikspots van Bali te touren. Wel cruciaal is dat je een vriend neemt die ook duikt. Uiteraard duikt ook deze, want laten we eerlijk zijn, wat moet ik hier anders tegen komen dan een andere duikinstructeur. Als we niet duiken cruisen we het eiland rond op zoek naar toeristische plekjes, mooie strandjes en een goeie zonsondergang. Dit klinkt allemaal heel relax en geloof me dat is het ook. Alhoewel ik wel chronisch moe ben en soms om 8 uur knock-out ben. Ik eet verder veel nasi, ik heb namelijk de beste nasi ter wereld gevonden, gewoon langs de weg. En als dat m'n neus uitkomt trakteer ik mezelf op duur westers eten. Jullie lezen het al, mijn leven is echt vrij simpel hahahaha. Maar alles gaat in ieder geval goed hier. Ik ben helemaal ingeburgerd. Heb mijn werkvergunning dus ben legaal, heb een bankrekening hier, huisje, scooter en een leuke groep mensen om me heen. Als me zusje nou even deze kant op kwam te paard zou mijn leven perfect zijn. Uiteraard mis ik m'n familie, paard en vrienden wel ( in deze volgorde hahahah) maar je kan niet alles hebben. Ik ga snel foto's uploaden maar heb nu geen ruimte meer dus ik moet mijn site even upgraden. Foto's staan wel op Facebook. Nou tot over twee maanden xxxx

  • 08 September 2015 - 18:07

    Marjolein:

    Hoi Jootje,

    Leuk om te horen dat je een top tijd hebt.
    Geniet lekker verder!

    Mar.

    P.s. Wat is een bintang?

  • 10 September 2015 - 11:35

    Arthur Rosenthal:

    Blij dat je het naar je zin hebt ,let goed op je zelf, ben daar geboren maar nooit terug geweest zonde.
    stevige kus XXX Arthur&leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 45298

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: