Vakantie tijdens mijn eeuwige vakantie!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Vakantie tijdens mijn eeuwige vakantie!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Vakantie tijdens mijn eeuwige vakantie!!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Maart 2017 | Australië, Perth

Na mijn laatste blog is het nog even heel druk geweest op de duikschool. Vooral met de kerst en met Oud en Nieuw was het heel druk met duikers en cursussen. Ik wilde rond deze tijd naar Nederland, maar mijn paspoort lag bij immigratie dus ik kon het land niet uit. Het is uiteraard geen straf om in Bali de feestdagen te vieren en zeker omdat er vrienden over waren uit Europa. Dus kerst gevierd op z'n tropisch, met een barbeque en oud en nieuw met een pub crawl en vuurwerk op het strand. Begin Januari kreeg ik dan eindelijk mijn paspoort terug met een werkvisum voor nog een jaartje Bali. Ook was toen het laagseizoen begonnen en dus twee weken vakantie geboekt naar het koude Nederland. Heerlijk met de familie rondgehangen en me vol gegeten met Hollands eten en iets te veel wijn gedronken in twee weken tijd. En eindelijk m'n zus d'r restaurant kunnen bewonderen, waar ik zo'n beetje meubilair was tijdens deze twee weken. Na terugkomst in Bali, twee weken gewerkt en toen naar Perth gevlogen voor een korte vakantie met Martin.

Na 2.5 jaar weer terug in Perth!! De laatste keer was ik er in de winter, toen maar 2 dagen en regende het vooral. Nu was het 41 graden en een strak blauwe lucht. We hadden 3 nachten een luxe 5 sterren hotel geboekt in Scarborough, Perth, aan het strand. Ik ben gek op mooie stranden en daar heb je er genoeg van in west Australie. Alleen al de stranden rond Perth zijn heel mooi. Vorige keer had ik ook niet zo veel tijd omdat ik naar exmouth vloog om met whalesharks te zwemmen. Nu had ik tijd om Perth en omgeving te verkennen. Dagje naar rottnest geweest om met quokka's te spelen, en we hebben 20 kilometer gefietst over dit super mooie eiland. Zeeleeuwen gespot, weer romantisch gepicknickt op een verlaten cliff. En als een echte Bali local heb ik geen zonnebrand nodig want ik ben toch al bruin, dus finaal verbrand na een dagje fietsen. Vooral mijn voorhoofd want ik had tenslotte ook geen helm nodig. Wel lekker bruin geworden daarna. Uiteraard ben ik naar Australie gevlogen om mijn verjaardag met Martin te vieren, dus we hebben de 19e een auto gehuurd en zijn naar Yanchep national park geweest om koala's en kangaroo's te spotten en met mijn vriendin floor afgesproken voor een beach bbq op weer een idyllish strand in Lancelin.

Nu is alles in Perth heel duur, dus ook een auto huren. We hebben daarom 1 dag een auto gehuurd en de overige 2 dagen ons rond perth vermaakt. Dagje fremantle, dagje picknicken op het strand, heerlijk ontspannen weekje. Laatste avond naar het concert van gun's and roses, verjaardagskadootje, en dat was uiteraard een super afsluiting van een weekje Perth.

Nu weer lekker aan het duiken in Bali, terug naar indonesche eten en elke dag zon, still living the dream.

  • 11 Maart 2017 - 09:40

    Arthur 7Leny:

    geniet van alles zo lang het mogelijk is veel plezier en dikke kus Arthur & Leny. XXX

  • 05 Juni 2017 - 18:08

    JdB:

    Hoi Jolanda, je was in mei 2017 mijn duikinstructeur in Bali voor het behalen van mijn OW brevet. Ik ben nog steeds heel blij en dankbaar voor die twee prachtige dagen. Je hebt me de mooie onderwaterwereld in Padang Bay en Tulamben laten zien. Geniet van je verblijf en je werk ! groetjes, jan

  • 12 Juni 2017 - 03:52

    Jolanda:

    Dank je wel Jan :-) Wat leuk om hier een berichtje van je te ontvangen. Het was mij ook een genoegen :-) Hopelijk tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 6376
Totaal aantal bezoekers 45224

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: