windward coast en Northshore - Reisverslag uit Waialua, Verenigde Staten van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu windward coast en Northshore - Reisverslag uit Waialua, Verenigde Staten van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

windward coast en Northshore

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 September 2012 | Verenigde Staten, Waialua

Een paar dagen niets geschreven, maar ondertussen hebben we heel veel gedaan en wel een beter beeld van Hawaiil. Waikiki is heel druk en beetje ongezellig. Zodra je waikiki uit gaat zijn de stranden en de uitzichten echt adembenemend. We zijn eerst 2 nachten naar de windward coast gegaan, want aan de andere kant van het eiland ligt, nog geen half uur van waikiki. Maar voor we daarheen zijn gereden eerst het beroemde Pearl Harbor bezocht. Na 3 x verkeerd te zijn gereden (we zijn gewoon te lui om een kaart te kopen) kwamen we net voor sluitingstijd aan. De laatste boot naar de US Arizona, het beroemde gezonken schip gaat namelijk om 15.00 uur. En eigenlijk raden ze aan om vroeg in de ochtend te gaan omdat het in de middag rijen dik met toeristen staat. Zeggen ze! Er was geen mens te bekennen, dus tip voor mensen die hier ooit heen willen, ga in de middag. En wat ook nog heel positief was, het was gratis. Ja is ook niet netjes over de rug van de doden geld verdienen en ons budget komt het zeker te goede.

De volgende dag aan de wat rustigere kust gaan kayakken. Was mar d'r idee want de kayaks waren gratis (Ja ook weer gratis) en ze had een heel mooi strand gezien niet ver van ons resort. Nou het strand was prachtig en de tocht er naar toe echt paradijselijk, met mooie vergezichten en grote schildpadden die elke x naast je kayak omhoog komen, maar na 4 uur waren nathalie en ik gebroken. Het was echt een afstand, niet normaal. En mar had jer dus die ging best hard, maar wij kwamen niet meer vooruit in de golven en waren even bang voor een zeemansgraf. Maar bikkels als we zijn doorgeploeterd en het overleefd. De rest van de dag aan het mooie strand van Kailua bijgekomen.

De volgende dag zijn we door gereden naar de beroemde northshore, beroemd om te surfen. En daar hadden mar en ik zo een zin in. Maar er zijn geen golven???? Ja dat verzin je niet als je daarvoor naar hawaii gaat. Maar we gaan nog terug naar waikiki en naar een ander eiland, dus we krijgen nog wel een kans om te surfen, hopen we.

Gister was nathalie jarig dus voor haar verjaardig door de bergen gaan paardrijden. En dat klinkt heel simpel, maar we hebben 3 ranches afgereden voordat ze begrepen wat een ervaren ruiter betekende pffff. Om 13.00 uur gingen we op pad en om 17.00 uur zaten we op een paard en hadden we een toer waarbij we niet alleen hoefde te stappen, dus gegaloppeerd hebben we. En ook vandaag geen golven, dus heb ik 2 van de 3, nathalie durfde gewoon echt niet, uit een vliegtuig gegooid. Voor mij was het de 2e x skydiven en het was weer super, zeker omdat we een normale sprong hadden geboekt, maar door de regen moesten we veel hoger, bijna 2 x zo hoog, zodat we 60 seconden vrije val hadden :-) i.p.v. de geboekte 15. Deze sprong kan je ook boeken, maar is duurder, dus weer gematst. Jammer dat me foto's mislukt waren en ik een video moest kopen. Daar ging me voordeel.

Verder is iedereen het er over eens dat het eten echt te goor is, alleen maar fastfood. Behalve aan de northshore, daar zit de shrimp shack. Beste garnalen ooit, en gewoon langs de weg voor nog geen 10 euro. Dus ja het eten valt tegen, de amerikanen lijken wat moe te zijn van alle toeristen en zijn soms wat onaardig. Maar tot nu toe een super leuk eiland om over heen te rijden. Sorry voor het lange bericht, maar was er even niet aan toegekomen.

Dikke kus ons.

• 13 September 2012 - 19:13

Maart:

Klinkt weer fantastisch.... Verder zomer weer hier voorbij, nog wel een KD dienst mogen draaien met een laatste foto weer in het AD ivm noodlanding vliegtuig op het strand. Sam alles goed. Have fun jullie daar!! En Nathalie nog gefeliciteerd. Grtjes... VVD grootste partij en Partij Van De Arabieren helaas tweede grootste....

• 14 September 2012 - 15:18

Pauline Lutter-Berkes:

Yo allemaal,

Wat een superspannende tochten maken jullie.
    Hoe komt het toch dat Serge en ik zo fantastisch gezond gegeten hebben in Amerika.
    Waarschijnlijk hebben wij geluk gehad.
    En de Amerikanen op Hawaii, zijn dat niet Hawaiianen?
    Zijn die minder voorkomend?

Ik wacht met spanning jullie volgende bericht af.

Veel plezier,

Aloha, Pauline