Onze avonturen in Kona - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Onze avonturen in Kona - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Onze avonturen in Kona

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 September 2012 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

4 dagen verder op het mooie hawaii, dus even een update van onze highlights en downlights (als dat een woord is hahaha) hier op big Island.

Eerst maar even het vulkanisch park. Deceptie nummer 1 van het eiland. Er was geen stromende lava, waar ze hier toch mee lopen op te scheppen continu. Het was er wel mooi, maar in Costa Rica hebben mar, jer en ik al eens een uitbarstende vulkaan gezien, dus we hoopte op lava van een meter afstand. Ik weet niet eens of dat een optie is, maar het was wel leuk geweest. Nu hebben ze wel een vulkaan die in het donker een rooie gloed heeft, ook heel mooi om te zien. Als je geen hele hele dikke mist hebt zoals wij. we zagen echt niks, en die japanners maar foto's maken van die dikke smog?? Nou dat was de eerste een enige deceptie, gelukkig.

Nu de highlights. Ik heb echt 3 super mooie duiken gedaan en ze gingen er volgens mij van uit dat ik heel ervaren was, want ik moest het allemaal in me eentje doen. In de gaten houden wanneer ik omhoog ging en hoe snel. Voor mensen die niet duiken, meestal verteld je duikgids dat. Dus ja was wel spannend, maar ging heel goed en wel een goeie ervaring voor me, ben je gewoon veel meer zelf met de duik bezig. En voor het eerst in een grot/lava tube gedoken. Ook heel spannend, was nogal al nauw op sommige stukken in die tunnel namelijk.

Ook een super trip was de kayaktrip naar James Cook monument. Deze ligt in de baai waar hij ook vermoord is en is het makkelijkst te bereiken per kayak. Nou stond ik niet te springen om weer te gaan kayakken, maar er waren dolfijnen gespot in de baai. Dus wij het water op en ja hoor, ze kwamen ons op de heen en terug weg even gedag zeggen op nog geen meter afstand. Geweldig!!! Minder geweldig was de weg naar het monument, er was geen weg, dus we moesten eerst de kayak op het droge trekken en via de rotsen op de steiger klimmen waar dat ding stond. Niet heel toeristisch, maar misschien wilde ze een echte james cook ervaring leveren, die kwam er net als ons ook beroerd vanaf. Naat is met haar hand in een zee egel gekomen en mar heeft d'r arm geschaafd. Maar in tegenstelling tot James hebben ze het overleefd.

Gister was het weer tijd voor een beetje paardrijden en wel een cattle drive in de bergen van waimea, in het noorden van het eiland. En een cattle drive houdt in dat wij de 50 koeien moesten binnen halen. We waren gebroken, we werden niet gespaard. En moesten het karwei zelf klaren, met wat aanwijzingen van de pianolo (cowboy). Er waren ook wat kalveren die niet mee wilde en die moesten we elke x gaan halen. Na 2.5 uur stonden ze netjes in de paddock en was de job geklaart. :-)
Voor paardenliefhebbers een super ervaring.

Hier ben ik even ( Mar). Dinsdag zouden we een nachtduik en snorkel tour doen, tijdens deze tour kan je met manta rays zwemmen. Tijdens de dolfijnen tour hadden we die ook gezien, ik en jer twijfelde de of we deze (dure) tour zouden annuleren want eerlijk is eerlijk ik heb niet veel met vissen en ja hoe leuk kan het zijn. Enfin de boot op, wachten tot zonsondergang en het water in. Duikers en snorkelaars hebben verlichting om de manta rays te lokken. pfff echt hoor voor een vis. Maar ik ben zo blij dat jo ons heeft meegenomen. In een woord overweldigend en eigenlijk niet uit te leggen. Onder water krijg je een lichtshow met manta rays te zien en ik heb de beste bodyrolls ooit gehad :-) ze komen serieus bijna buik tegen buik. Kan er verder weinig over melden, dit moet je gewoon ervaren.

The End!!




  • 22 September 2012 - 12:47

    MD:

    Geweldig om te lezen. En geweldige foto's. Enjoy your trip guys....

  • 22 September 2012 - 17:31

    Pa En Ma Vd Toorn:

    hallo lieverds

    Het moet toch niet gekker worden,
    het is maar goed dat wij niet alles van te voren weten.
    Prachtige foto,s

    Geniet nog van je vakantie
    groetjes ,dikke kus

    pa en ma

  • 24 September 2012 - 15:51

    Pauline Lutter-Berkes:

    Yo allemaal,

    Wat een avonturen beleven jullie in de overtreffende trap.
    Ik zou dat van mijn leven niet durven.
    Maar wat een mooie ervaringen voor jullie.
    Wel denk ik dat jullie bij terugkomst een week moeten uitrusten van de reis met herinneringen die jullie nooit meer zullen kwijtraken.
    Een goede vlucht naar huis en
    aloha oe (tot ziens)

    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 45330

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: