Van budget naar glamour - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Van budget naar glamour - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Van budget naar glamour

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Februari 2013 | Marokko, Marrakesh

Alweer de laatste dag in Marokko! De afgelopen twee dagen zijn we vooral de stad uitgegaan! Marakesh is leuk maar daar buiten is het een Mekka voor buitensporten. We zouden eerst op ons verjaardag gaan paardrijden, maar het regende! Ja gebeurt hier blijkbaar ook wel is. Dus even wat gegoocheld met de tours en op onze verjaardag gaan canoeing in de ourika vallei. Of te wel, abseilen van watervallen. Hadden we nog nooit gedaan, was onwijs leuk. We hadden ook een Leuke groep en gids :-). Die ons s'avonds het uitgaansleven van marakesh heeft laten zien. En dat uitgaansleven is top!! Hij was schots en er kwam nog een Schotse vriend die heel veel connecties had. Dus we eindigende weer in stijl in de vip lounge van een trendy club waar we een bodyguard hadden die je naar de wc begeleiden. Geweldig!! En ze waren schots, dus overbodig om te melden dat de drank niet aan te slepen was! Kortom 300 euro later en om 6 uur in de ochtend eindigde onze geslaagde verjaardag en om 9 uur waren we al weer op :-( we gingen paardrijden in essouira. Wat bijna 3,5 uur rijden was, dus ontnuchteren kon in de auto. Na 3,5 uur kwamen we aan in een idyllisch badplaatsje, weer een totaal ander Marokko dan we hadden gezien tot nu toe. Hier hebben we lekker over het strand geraced en super gegeten in de goeie restaurantjes die hier bekend staan om de vis.

Vanmiddag vliegen we naar Portugal, maar eerst nog een middagje zonnen. En het was een top week hier in Marokko maar we kunnen geen marrokaans eten meer zien. De menukaarten zijn bijna overal het zelfde, dus tajine en de couscous komen op een gegeven moment je strot uit. Eigenlijk zijn we na 3 dagen alleen nog buiten de medina wezen eten ( medina is het oude stadscentrum) waar het wat luxer en duurder is, maar toch geld zat. we zijn gewoon het meest luxe hotel ingelopen dat we zagen voor lunch. Kost een duit, maar wij voelen ons wel thuis in die glamour :-) o en de macdonalds is de laatste dagen erg populair voor als we toch wat goedkoper willen. Maar de variatie aan eten is het enige minpuntje. Vind het verder een erg leuk land om doorheen te reizen en goedkoop, als je dat wilt.