Thuis bij de afvallige marrokanen! - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Thuis bij de afvallige marrokanen! - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Thuis bij de afvallige marrokanen!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Februari 2013 | Marokko, Casablanca

We zijn drie dagen verder en helemaal gewend aan Marokko. Wat een geweldige stad, elke wandeling is een nieuw avontuur. En je kan zo'n lol hebben met de mensen hier. De teleurgestelde blik van de schoenenpoetser omdat we slippers aan hebben, onbetaalbaar! De gepikeerde verkoper als jer alle tassen past en dan zegt: maar ik heb geen tas nodig! En de mooiste als ze ons iets willen verkopen en we elke x vragen wat we er mee moeten. Zijn ze sprakeloos, want dat weten ze zelf ook niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar daar hebben wij twee dagen in de souqs (markt) onwijs veel lol mee gehad. Verder is het super weer geweest de eerste 2 dagen, dus in de middag na een ochtend treiteren van marrokanen op ons privé dakterras liggen zonnen met een wijntje! En daar ligt meteen het probleem! Alcohol is verboden! Dus we hebben ons in de onderwereld met afvallige marrokanen moeten storten voor wat wijn/bier. Ondertussen weten we al hoe we er aan moeten komen, maar de eerste dag zaten de mannen voor een biertje in een dubieus hotel, waar flessen benzine naar de kamers boven gingen??

3e dag zijn we het land gaan verkennen en naar Casablanca gereden. Het is een beetje vergane glorie, maar het heeft wel nog z'n charme. Oude Franse gebouwen, strand met brede boulevard. Maar uiteraard was de weg er naar toe het spannends. Voor 50 euro een auto gehuurd, afgezet buiten de stad door het verhuur bedrijf, 100 meter verder aangehouden door de politie. Goed, die afgekocht en weer op weg! Tussen de wegpiraten door, want hier rijden ze echt als gekke. In Casablanca weer aangehouden maar ga, jer reed gewoon door! Dus dat kosten ons niks, alleen Casablanca komen we nooit meer in haha. Kortom erg veel indrukken deze 3 dagen. Wat verder nog op valt is dat het eten goed is en de mensen niet zo vervelend als werd verteld in reisgidsen. Ja we worden om de 2 meter nageroepen dat we mooi zijn. Maar heel vervelend is dat niet!!

Xxxx jootje en de rest

• 19 Februari 2013 - 09:44

Pa En Ma V/d Toorn:

hallo lieverds

Van harte gefeliciteerd met jullie 32 verjaardag.
    Een hele fijne dag en proost als je wat te drinken
    kan vinden ,geen water natuurlijk.
    leuk verslag ,wij genieten mee.
    Dikke kus xxx en de groetjes aan de rest.
    Pa en Ma

• 19 Februari 2013 - 16:10

Pascal:

Hoi Marianne en zus,

Van harte gefeliciteerd en nog prettige vakantie verder wij zijn niet jaloers of zo hoor :(

Gr. Pascal.