Duiken!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Duiken!!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Duiken!!!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

16 Juni 2014 | Indonesië, Sanur

Daar ben ik weer met een korte update! Kort omdat mijn leventje hier vrij relax maar simpel is! Ik duik voornamelijk, wat de bedoeling is van deze trip, dus dat gaat helemaal als gepland! Na mijn vorige bericht heb ik echt zoveel geweldige duiken gemaakt en leuke mensen ontmoet! Elke dag duiken met 10 manta's was dacht ik wel de beste duik die je kon hebben. Totdat ik gister onverwacht naar een nieuwe duikplek mocht in amed, waar het pygmee zeepaardje voorkomt. Als je niet duikt is het moeilijk uit te leggen, maar ik wil al zo lang een zeepaardje zien, dus gister was een topdagje! Deze zeepaardjes zijn ongeveer 6/7 millimeter groot en zo mooi!! Ik hoef uiteraard niet te melden dat ik haar niet zelf gevonden had, ik ben vorige week bijna tegen een 5 meter grote manta aangezwommen omdat ik hem niet zag, dus visjes spotten is nog niet mijn sterkste kant. Verder is duiken ook wel is spannend, zeker als je een duiker kwijt raakt. Gister waren we met 3 divemasters en een instructeur aan het duiken en 2 klanten. Dus we waren in de meerderheid, klant kwijt! Oeps! Lichtelijke paniek bij instructeur en partner van de vrouw, maar ze is gevonden. Stomme trut was opzettelijk d'r vandoor gegaan. Heel vaag allemaal! Maar goeie training voor ons als divemasters wat te doen als. Ik weet het nu!
Naast 6 dagen duiken in de week ben ik wel heel goed in het backpackers leven! Ik weet goedkoop eten te scoren en voor weinig 3 x in de week te stappen in seminyak of kuta. Dit is dus een beetje wat ik doe en ik moet zeggen dat dat me prima bevalt!
Komende twee weken word wel druk omdat ik bijna klaar ben met mijn cursus, dus examens komen er aan en ik moet nog verschillende verplichte oefeningen doen. Moet dus even flink de boeken in, maar studie nerd als ik ben heb ik dat uiteraard al aardig gedaan, lig dus lekker op schema.
Ik voeg nog even wat foto's toe en dan is iedereen weer op de hoogte. Heb me trouwens goed weten aan te passen aan het weer hier. Het is hier 30 graden in de avond en in het begin zweten ik peentjes, nu 1,5 maand later loop ik met een vest en lange broek omdat ik het koud heb! Nou maar hopen dat ik niet ook zo'n Indische Nederlands accent op pik!

Dikke kus


  • 16 Juni 2014 - 12:38

    Ma En Pa :


    hallo lieverd
    Fijn dat je het na je zin heb.
    Mooie foto,s zo zie je nog eens wat.

    groetjes dikke kus van ons
    knuffel van charly xxxx

  • 18 Juni 2014 - 09:28

    Mari:

    Jootje de mooiste foto staat er niet op, van je my little pony :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 45276

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: