Ik vind het heerlijk... - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Ik vind het heerlijk... - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Ik vind het heerlijk...

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

12 Mei 2014 | Indonesië, Nusa Penida

- om s'ochtends niet naar buiten te hoeven kijken om te weten dat het lekker weer is.
- om de hele dag op slippers rond te lopen en in een kort broekje.
- om s'ochtends vroeg met de boot uit te varen om de gaan duiken en dan al in bikini op het dek te kunnen liggen met als uitzicht de agung vulkaan nog gehuld in de ochtendmist en de laagstaande zon die op zee weerkaatst.
- om tijdens de duiken door een halve rijsttafel weg te werken. (Ja mar, ik eet veel!)
- om op elke duik iets nieuws te zien of juist iets vertrouwds zoals een manta ray of schildpad.
- om te horen van de duikers die met ons mee gaan dat ik een hele leuke divemaster ben en dat ze zonder mij niet waren geslaagd (heel lief, maar iedereen slaagt, ik laat ze gewoon in de waan). Sommige denken ook dat ik de instructeur ben, waarom die mensen d'r vakantie verpesten, ben ik toch de instructeur.
- om over de night market te struinen voor een goedkope maaltijd en altijd bekende tegen te komen. Het is onvoorstelbaar hoeveel bekende/vrienden je kan hebben in 1,5 week. Als backpacker ben je weinig alleen.
- om Indonesisch te oefenen met de locals, die het onwijs waarderen ook al bak ik er weinig van.
- om te gaan stappen in 1 van de foute barretjes met veel te harde live muziek maar toch altijd een leuke avond te hebben.
- om 's-avonds terug te scooteren in het donker met hetzelfde korte broekje omdat het gewoon altijd warm is hier.

Leven op Bali is heel relaxed!

Maar ik zou geen Nederlander zijn als ik niet iets te klagen zou hebben. Niet veel, 1 klein dingetje in 1,5 week! Maar die haan naast mijn hut die om half 5 begint en tot 6 uur s'middags door gaat mag van mij in saté worden omgetoverd.
Alhoewel ik ook wel gewend aan hem raak nu!

Verder helaas nog weinig cultureels gedaan. Ik heb pas 1 dag niet gedoken en die dag heb ik op het strand doorgebracht met een lichte kater na iets te veel bintangs en gratis shots. Maar ik heb nog even dus komt goed! Dan plaats ik ook wat meer wonderschone plaatjes van het eiland.

Dikke kus uit Bali!!





  • 12 Mei 2014 - 17:32

    Taner:

    Jij bent daar gast niet die haan :-p
    Pas je toch aan, hahahahah.

  • 12 Mei 2014 - 17:36

    Marjolein:

    Klinkt goed Jootje.
    Je voelt je al helemaal thuis.
    Geniet (maar dat doe je al)
    Kus

  • 12 Mei 2014 - 17:50

    Jootje:

    Haha ja taner! Je hebt gelijk, ik moet nog wat beter integreren hier met de lokale dieren!!

  • 13 Mei 2014 - 00:28

    Nathalie :

    Leuk Jootje,
    Klinkt echt goed, geniet ervan!
    Hier afgelopen weekend alleen maar regen.
    Lijkt wel herfst........
    Kus

  • 14 Mei 2014 - 16:07

    Pa En Ma:


    Wij vinden het heerlijk dat jij het heerlijk vindt

    geniet ervan . dikke kus van ons ,knuffel van Charly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 45228

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: