Vientiane, vang vieng, luang prabang en weer terug - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Vientiane, vang vieng, luang prabang en weer terug - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Vientiane, vang vieng, luang prabang en weer terug

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

13 Augustus 2014 | Laos, Luang Prabang

Een weekje Laos is echt voorbij gevlogen!! Dus even een kleine samenvatting van de afgelopen week. Na de hoofdstad Vientiane te hebben verkend op weg gegaan naar vang vieng met een Noors stel en wat Engelse meiden! Heel gezellig, kon ik helaas van het weer niet zeggen! En deze stad is bekend om onder andere het uitgaan en tuben op de rivier en die was nu te gevaarlijk door de regen en het bleef maar regenen dus de moed zakte me een beetje in m'n slippers. Slippers en regen, sowieso een drama, zat continu onder de modder. Maar toch maar het beste er van proberen te maken en een avondje wezen stappen in de regen en de volgende dag op pad gegaan naar luang prabang! Het is regenseizoen dus het regent gewoon veel maar in dit plaatsje scheen de zon!!!! Eerste dag daar met olifanten wezen spelen, echt super! Ik kreeg mijn eigen olifant en ze gaven een cursusje olifant rijden waarna ik een rondje door de jungle mocht maken en later in de rivier mocht badderen! Ik had het gevoel dat m'n olifant ook echt luisterde maar z'n trainer liep er wel achter dus misschien dat die me gewoon lekker in de waan liet. Tweede dag naar de naar mijn mening wel 1 van de mooiste watervallen ter wereld geweest om wat te zwemmen. Daarna een rustdagje met traditionele lao massage en de volgende dag terug gegaan naar vang vieng waar het nu ook zonnig was. En dat maakt toch een verschil dat zonnetje, de weg terug was ineens een stuk mooier. Zie foto's. Dus toch nog kunnen tuben en van het hele mooie landschap kunnen genieten vanaf de rivier en van de barretjes die je onderweg aan doet tijdens het tuben. Doel van het tuben is namelijk dat je in je rubber band van bar naar bar drijft, nu waren er een hoop barretjes gesloten door het regenseizoen, maar wij hadden een grote groep verzameld en dan is het al snel gezellig. Ook met maar twee barretjes! Op dit moment ben ik weer terug in de hoofdstad van waar ik vanavond met de bus vertrek naar het zuiden van Laos! Busritje is ongeveer 17 uur, dus kijk er onwijs naar uit, maar niet heus! Als het goed is heb ik wel een bed, maar het is Laos dus ik verwacht er maar niet te veel van.

  • 16 Augustus 2014 - 14:28

    Pa En Ma :

    hallo lieverd

    Ik hoorde van wout dat je ziek ben geweest ,maar dat het nu
    wat beter ging.
    Wat een prachtige foto,s
    Zo zie je nog wat van de wereld .
    Pas goed op jezelf,wij houden van je enwij missen je.
    veel liefs ,dike kus xxxxx knuffel van Charly tweede plank al doorgebeten
    doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 45305

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: