Whalesharks!!! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu Whalesharks!!! - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jolanda Toorn - WaarBenJij.nu

Whalesharks!!!

Door: Jootje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

06 Juli 2014 | Australië, Exmouth

Ik zit weer is down under. Bij aankomst op het vliegveld zeiden ze zelfs "Welcome back". Ik neem aan dat ze dachten dat ik australisch was, maar het is de 3e x in Oz, dus misschien herkende ze me wel. Ik laat tenslotte overal een onwisbare indruk achter. Maar deze week dus aangekomen in Perth. Waar het koud was en regenachtig. Ik heb de eerste dag de stad een beetje verkend en wat dingen geregeld voor de rest van mijn trip. Bij aankomst hier blijkt meteen dat de westkust totaal anders is dan de oostkust en dan met name het vervoer. In Oost australie heb je een bus die je over afgooid. Hier heb je 1 bus en die is heel duur en stopt nergens. Aangezien ik toch wat van de westkust wil zien heb ik de tweede dag een tour geboekt naar de pinnacles (zie foto's) en daarnaast gingen we nog zandboarden, kreeft eten en mijn favoriet, koala's en kangaroo's vertroetelen. Was m'n derde keer, maar het verveelt nooit, die stinkerds.
Zoals ik al schreef is vervoer hier lastig, zeker als je zoals ik vrijdag in exmouth moet zijn, dus opgelost met een vluchtje met quantas, dit was stukken goedkoper dan de bus en ik was er binnen 2 uur. En waarom moest ik in exmouth zijn. Vrijdag was mijn Whaleshark tour!!!! Mensen die mij kennen weten dat ik hier al jaren over zeur en vrijdag was het eindelijk zover. Ik heb met 3 grote walvishaaien gesnorkeld, zelfs toen ik er naast zwom kon ik het nog niet geloven. Ze zijn zo groot en het water was heel helder dus het leek wel een zwembad. Vrijdag was dus een top dagje. Zaterdag wezen duiken bij de Navy Pier en ook dat was geweldig, haaien in overvloed! Het was alleen 21 graden dus ik was bijna bevroren, maar het was het zeker waard. De navy Pier staat op de 7e plaats van beste duikspots ter wereld, dus dan ga je niet lopen zeiken dat je kaken zeer doen van het klapperen. Kortom, ik vermaak me prima in Australie. Na 2 maanden divemaster internship ben ik echt een beetje vakantie aan het vieren. En ik zit nog steeds in exmouth, waar het heerlijk zonnig is, het is nu winter maar toch nog 24 graden, prima voor een kaaskop dus en misschien blijf ik hier tot ik terug vlieg naar Bali. Ik wilde langs de kust rijden, maar zonder auto gaat dat heel moeilijk. Veel backpackers liften, maar ik heb niet zoveel tijd om 3 weken langs de kust te rijden. Maar genoeg te doen hier, dus ik vermaak me wel.

Hele dikke kus van Down Under

  • 07 Juli 2014 - 15:52

    Pa En Ma:

    Hallo lieverd

    Je zal wel aan vakantie toe zijn ,wij krijgen
    nog meelij met je.
    Fijn dat je het naar je zin heb.
    Veel plezier nog in Australie.
    Dikke kus en groetjes van ons xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 45242

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 26 September 2012

Hawaii roundtrip!

29 April 2014 - 30 November -0001

Duiken op Bali!!

Landen bezocht: